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Posté par Attila le le 04/09/13 à 11:46:18
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scanff et Arikado nous offrent un beau portage du célèbre SuperTux sur linux, utilisant la SDL Wii. Pour mémoire, ce jeu est un clone de Super Mario, mais mettant un scène la mascotte de linux : Tux.

Version 1.3
- Compilé avec la dernière libogc pour le rendre compatible avec les "nouvelles" wiimotes.

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http://www.nintendomax.com/viewtopic.php?f=54&t=14994 Source : http://www.nintendomax.com/viewtopic.php?f=54&t=14994
http://code.google.com/p/supertux-wii/ Site officiel : http://code.google.com/p/supertux-wii/
télécharger Télécharger SuperTux Wii 1.3

Posté par Attila le le 04/09/13 à 11:25:52
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Vous êtes dans l'espace et vous devez détruire les cercles rouges. Trois niveaux de difficulté sont disponibles dans cet homebrew par Owen.

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http://wiibrew.org/wiki/Newo_Defender Site officiel : http://wiibrew.org/wiki/Newo_Defender
télécharger Télécharger Newo Defence 1.0

Posté par Attila le le 04/09/13 à 11:20:46
1366 affichages, 0 commentaires
 
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GCMM (GameCube/Wii Memory Manager) par suloku permet de gérer vos sauvegarde GameCube.
Version 1.4b
* Card initialization was wrong all the way, wich lead to savegames of the same game of different region or those that shared similar filenames (Twilight Princess and WindWaker) to not work properly. Thanks to antidote.crk for noticing. (read considerations sections for more info)
* Added version display

http://code.google.com/p/gcmm/ Site officiel : http://code.google.com/p/gcmm/
télécharger Télécharger gcmm (memory card manager) 1.4b

Posté par Attila le le 30/08/13 à 17:50:09
1650 affichages, 1 commentaires
 
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eN-t, un membre de Wii-Homebrew a créé un programme DOS permettant à l'utilisateur de préparer de façon automatisée les fichiers pour Dios Mios ou Dios Mios Lite. Pour rappel, DM permet de lancer vos jeux GameCube sur périphérique USB et DML sur carte SD.
DMLizard dispose également de différentes fonctions, par exemple de télécharger No More Memory (NMM) ou d'utiliser GCReEX/DiscEx pour installer les jeux sur vos périphériques par un simple glissé-déposé.
DMLizard a été conçu pour qu'il soit utilisé très simplement, une fonction au démarrage s'assurera que vous possédez bien de la dernière version à jour et se chargera de la télécharger si nécessaire.

Version 4.0
Correction de bogues de l'outil
dévolution ajoutée
Ajouté Devo Loader
Ajout d'un nouveau menu
nmm2gci désormais possible

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http://www.wii-homebrew.com/download/nintendo-wii-downloads/pc-tools/dmlizard/ Site officiel : http://www.wii-homebrew.com/download/nintendo-wii-downloads/pc-tools/dmlizard/
télécharger Télécharger DMLizard v4.0

Posté par Attila le le 29/08/13 à 13:03:49
1359 affichages, 0 commentaires
 
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Dcvg5k est un émulateur VG5000µ Philips/Radiola/Schneider et en voici un portage sur Wii par Joaopa.
Copier le répertoire dcvg5k dans le répertoire apps de votre carte SD ou de votre disque USB.

http://wiibrew.org/wiki/Dcvg5k Site officiel : http://wiibrew.org/wiki/Dcvg5k
télécharger Télécharger Dcvg5k 1.0 : Emulateur VG5000µ Philips/Radiola/Schneider

Posté par Attila le le 26/08/13 à 19:45:33
10850 affichages, 3 commentaires
 
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oggzee nous présente son USB/SD loader basé sur celui de waninkoko mais ayant la particularité d'être entièrement configurable.



v70 mod r65
Fixed searching for hdd when only sd is used (issue 110)
Added neek2o plugin (thx Maxternal)
Fixed installing the second disk of multi disk gamecube games
Fixed the size of multi disk gamecube games
Added error messages for read errors when installing a gamecube game
Added new command gui_button_jump to theme.txt so the jump button can be used within themes
Added battery level display to Home Menu
Fixed covers failing to load after scrolling through a lot of them
Fixed installing game cube disk to NTFS drive
Fixed delays caused by trying to access channels & gamecube files as wbfs files
Fixed jump when starting on Okami
Fixed Home Menu button size when the home key is set to priiloader
Added banner sounds for gamecube and channels to console menu
Fixed tennis genre
Fixed Home Menu, priiloader and home brew channel not displaying as disabled when disable_options = 1
Fixed DML copying from NTFS to sd Estimated time remaining and size
Improved time for copying gamecube games from ntfs to sd by 29% for DML
Fixed Crash when selecting skip wbfs mounting
Fixed downloading covers with "N" as the region code
Improved channel loading into the game list time by 50%
Fixed crash when downloading covers and getting a network error
Added Channel delete
Fixed Channel size display
Fixed Filters working within favorites
Added Channel banner sound
Added display of Channel Req ios
Added auto ios selection for channels. Auto used to always select ios 249 that may work better.
Changed installing a game to display the cover if downloaded
Changed installing a game to return to the game just installed
Fixed crash after filtering to no games then switching favorites, switching profiles, unlocking admin or installing a game
Added reading names out of channel files
Fixed loading channels not closing directories properly
Fixed loading an empty entry in the game list for each channel
Fixed reading game options for id4
Fixed 3 channels being loaded on the channel list that shouldnt
Added filter by Game Type
Moved filter wii, gamecube & channel into filter by Game Type
Added download of channel info in wiitdb
Added sort by Game ID
Added sort by duplicate ID3 (console mode only)
Fixed starting a channel wasnt updating playstats.txt
Fixed reading playstats.txt when game id is ID4
Fixed startup going to previous channel
Added genres to game info Display
Change the way channels are loaded
Added Jump Feature (updated to better handle titles with multibyte first characters)
Added more Genre filters
Fixed RPG genre
Fixed console menues for filter by genre, controler and online (when wii, gamecube & channel options were added the menu sizes werent updated which made a mess)
Fixed missing begin end brackets when adding controllers to the filter by controller console menu
Moved console mode filter by online players from the filter by genre menu to the filter by online menu
Fixed back option getting overwritten on graphic filter menu when channels were added

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Fichiers thèmes, langues, forwarder et plugin mighty.dol inclus dans l'archive

http://gbatemp.net/index.php?showtopic=147638 Site officiel : http://gbatemp.net/index.php?showtopic=147638
http://code.google.com/p/cfg-loader-mod/ Site officiel : http://code.google.com/p/cfg-loader-mod/
http://www.wii-addict.fr/forum/Configurable-USB-Loader-v70-Mod-r65-t28294.html Source : http://www.wii-addict.fr/forum/Configurable-USB-Loader-v70-Mod-r65-t28294.html
télécharger Télécharger Configurable USB Loader v70 mod r65

Posté par Itachijiraya le le 23/08/13 à 12:56:11
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Witgui est un manager de jeux Wii et GameCube pour Mac OS X.
Cette interface est basée sur wit (Wiimms ISO Tool) et wwt (Wiimms WBFS Tool).

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Fonctionnalités :
listing of Wii and GameCube games on your Mac or on an external drive (FAT is natively supported, if you wish NTFS support you may want to install NTFS-3G first) and on WBFS partitions.
converting between .wbfs, .iso, .wdf, .ciso and .wia file formats, adding, removing and extracting games to/from WBFS partitions.

downloading localized cover images from gametdb.com.
parsing localized game details from the gametdb.com database.
searching your games or even the whole offline database.
renaming games with a custom format.
exporting a game list to plain text or html.

Version 2.0.4 Fixed bugs

Creating a parent directory when converting/renaming a file works now.
New features

Formatting a drive as WBFS is now supported.
Updates

This is the first version of Witgui that works on Snow Leopard, Lion and Mountain Lion. Accessing WBFS partitions on Lion is now supported (all unmounted partitions get listed as a potential WBFS partition; trying to open a listed non-WBFS partition will simply cause an error).

The details popover is automatically updated when the selected game changes inside the same window.

Version 2.0.3 New features

Games can be dragged to the Finder to start a conversion. Parent folders with a custom name can be created when converting/renaming a game by inserting appropriate “/” characters in the text field and preset naming conventions can be selected as well (to add/remove a preset, you have to hold the ALT/OPT key when the menu is shown).
Fixed bugs

The database window can be opened again.
Updates

A custom format can be chosen when exporting a game list to txt or html (exporting to html no longer requires each cover being downloaded again).


http://desairem.altervista.org/witgui/wordpress/ Site officiel : http://desairem.altervista.org/witgui/wordpress/

télécharger Télécharger Witgui 2.0.4

Posté par Attila le le 14/08/13 à 15:46:06
1331 affichages, 1 commentaires
 
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GCN MemCard Recover est une application compatible Windows et Linux servant à récupérer des données de cartes mémoires GameCube corrompues ou formatées.

Le programme marche avec des dumps de carte mémoire fait avec GCMM.

Glissez et déposez votre dump de sauvegarde sur l'application et vous aurez une liste de jeux dessus. En faisant scanner, vous aurez une liste des sauvegardes corrompues ou formatées que vous pourrez restaurer avec le bouton save qui exporte une sauvegarde en GCI.

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http://wiibrew.org/wiki/GCN_MemCard_Recover Site officiel : http://wiibrew.org/wiki/GCN_MemCard_Recover
télécharger Télécharger GCN MemCard Recover 0.1

Posté par Attila le le 13/08/13 à 18:51:03
1302 affichages, 1 commentaires
 
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Ninbuenzuland est une démo technique / animation réalisée par 3 compères, j'ai nommé Nuance, Hitmen et Darklite qui nous montre ce qu'on peut faire avec une Wii et des homebrews.



http://pouet.net/prod.php?which=59911 Site officiel : http://pouet.net/prod.php?which=59911
http://www.nintendomax.com/viewtopic.php?t=14981&f=54 Source : http://www.nintendomax.com/viewtopic.php?t=14981&f=54
télécharger Télécharger Ninbuenzuland 1.0

Posté par Attila le le 13/08/13 à 18:43:32
1255 affichages, 0 commentaires
 
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Il était temps! Voici la version 1.0 de Castles of Dr. Creep publiée en décembre dernier.
Castles of Dr. Creep est un jeu pour Commodore 64, créé par Ed Hobbs et publié parBroderbund Software.
Ce projet est une ré-écriture open source de ce jeu par segra, qui vous permet de jouer en utilisant une image du jeu original.

Mise en œuvre :
- Placez le dossier 'drcreep' dans le dossier 'apps' de votre carte SD.
- Dans le dossier '/apps/drcreep/data', mettez une ROM du jeu Dr.Creep D64.

Thursday, 13th December, 2012 19:19
Version 1.0 has been released for the Nintendo Wii and is available on the Downloads page.
MacOSx is probably tomorrow

Tuesday, 11th December, 2012 21:16
Version 1.0 has been released, for Windows and is available on the Downloads page.
Last known graphic bugs have been fixed!
Stay tuned for Wii, Mac versions (I have to submit a patch to FreeBSD to get it updated, and it takes time)
Source has also moved to Github, Here

Saturday, 1st December, 2012 23:15
The latest svn will now compile on MacOS X, and the project files for XCode have been added!
I also heard from the Ed. Hobbs, heres' what he had to say
I'm still planning on a release, just havn't decided when.

Wednesday, 21 November, 2012 17:47
The last graphic glitches have just been fixed in the latest SVN, no release has been done yet (I also made it compile under Ubuntu again today)
I intend to release for all platforms at the same time, so stay tuned...
Just to clarify, I am not Ed Hobbs, But if you know how to find him.. I'd love to hear what he has to say!!
Robert Crossfield (aka. segra)

Sunday, 12 August, 2012 19:41
SVN-404 Windows Package is available
Fix for loading of the original 'PIC A TITLE' (Thanks Martin)
Fix lightning switch graphic glitch
Fix displaying of error messages to console window

Saturday, 4 February, 2012 17:23
SVN-394 Windows Package is available
Joystick support has been added, a bug fix for a random crash


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http://creep.sourceforge.net/ Site officiel : http://creep.sourceforge.net/
http://www.nintendomax.com/portal.php Source : http://www.nintendomax.com/portal.php
télécharger Télécharger The Castles of Dr. Creep 1.0


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